חוויה שיווקית – בדיקת התוכן השיווקי

מה הבעיה?

הרבה פעמים אנחנו שומעים מלקוחות "זה נראה יפה" או "זה לא נראה טוב". השיפוט כאן הוא סובייקטיבי ואינו משקף דיעה מקצועית. הערות כאלה משקפות לנו דיעה מסויימת, אבל אינן יכולות להסביר בצורה מקצועית "מה לא בסדר", "למה זה עובד פחות טוב". והכי חשוב – לא ברורה הבעיה באופן הבחירה וההגשה ללקוח של התכנים השיווקיים של בית העסק.

  • האם נראות החומרים השיווקיים של העסק משקפת את הפעילות שלו?
  • האם החומרים שהפקנו עבור השירות או המוצר הם מדוייקים ומעבירים מסרים בצורה נכונה ומובנת ללקוח הפוטנציאלי?
  •  האם התכנים שברשותנו הם עדכניים ומתאימים לדרישות השוק של היום?

ועוד שאלות רבות עולות על מנת שנוכל להבין מה צריך כדי לקדם את העסק בצורה יעילה יותר, אלו חומרים כדאי להפיק ואיך, כדי שהם יעבדו לטובתנו ולא נגדנו.

למה זה קורה?

הסיבה לנראות הבלתי מדוייקת היא שבדרך כלל לא נותנים מספיק דגש לחוויה השיווקית. בעלי עסקים יודעים להסביר בצורה מצויינת את המוצר או השירות שהם מציעים בהיבט או בשפה המקצועית, שהיא לא תמיד מובנת לצרכן. זה נוגע גם לתכנים ויזואליים שיווקיים (תכנים חזותיים) המלווים את הטקסטים. ההשלכות משפיעות הישר על השיווק.

היום תוכן שיווקי הוא אמצעי עיקרי לקידום העסק, והוא כולל גם טקסטים וגם תכנים ויזואליים (תכנים חזותיים). ישנה חשיבות עליונה להעברת מסרים מדוייקים ונכונים לקהל היעד של העסק. מסר מובן – מקרב את ההצלחה השיווקית.

בעולם של היום דברים משתנים באופן מהיר ודינאמי. לזה יש השפעה ישירה על הצרכן, לכן חשוב לשים דגש על פסיכולוגיית הצרכן המאפשרת הבנה קלה יותר והנגשה טובה של החומרים השיווקיים בבית העסק. כמו כן חשוב להיות מותאם לתקופה ולטרנדים של היום. מה שהיה אקטואלי לפני שנתיים – סביר להניח שלא מתאים ללקוח היום. מה שרלוונטי היום – כנראה יעבור שינויי בעוד שנה או שנתיים. כל זה מוכתב לנו על ידי דרישות השוק: קהל היעד, מתחרים וטכנולוגיה.

מה צריך לעשות?

כל סוג של תוכן שיווקי חייב להיות מונגש וברור לצרכן. כדאי לעשות זאת מפעם לפעם עם גורם מקצועי חיצוני לארגון, כמו יועץ לשיווק, שמבין ומתמחה בדבר. חייבים לעדכן את התכנים בהתאם לתקופה, קהל היעד והתפתחות בית העסק. תכנים שאינם רלוונטיים פוגעים בקידום העסק. לקוחות פוטנציאליים רואים זאת ולא מגיבים בצורה רצוייה. לכן ישנה חשיבות רבה לתוכן מעודכן, בין אם מדובר בתוכן טקסטואלי או ויזואלי (תוכן חזותי). כמו כן ישנה חשיבות רבה לעדכון הנכסים הדיגיטליים של העסק, כגון: אתרי החברה, פייסבוק, אינסטגרם ופלטפורמות קידום אחרות המשרתות את בית העסק.

כיוון שהיום רוב פעולות השיווק מבוססות תוכן, ישנה חשיבות רבה לתוכן ויזואלי בהיבט הפסיכולוגי.
העין שלנו רואה קודם כל "כתמים גדולים" – תמונות ווידאו, ורק לאחר מכן, רק אחרי שהתוכן הויזואלי הוא ברור ומושך, אנו מתחילים לעיין בטקסטים. אם החומרים הויזואליים יהיו לא מספיק ברורים – הצרכן עלול לעזוב ולא להמשיך לקרוא את התוכן הטקסטואלי. התוצאה – הפסד ואי-הצלחה של החומרים השיווקיים

מה הפתרון?

כל תוכן שיווקי חייב להעביר חוויה בהתאם לקהל היעד אליו מופנה השירות או המוצר, גם בתכנים הטקסטואליים וגם בתכנים הויזואליים ,שיכולים להסביר לצרכן את מהות השירות או המוצר ולהעביר אליו מסר שיווקי בצורה ברורה וקלה.

מתקופה לתקופה ישנן שינויים מהותיים בהגשת תכנים. העולם משתנה ויחד איתו דרישות השוק, דרישות הצרכנים ובהתאם – משתנים גם המתחרים והטכנולוגיה. לכן מומלץ לעדכן או לשדרג את התכנים שלנו בהתאם לתקופה ולדרישות השוק. אנחנו תלויים בו, אנחנו חלק ממנו, וזאת הסיבה שדיוק והנגשת התוכן בהיבט הפסיכולוגי והויזואלי חייב גם כן לקבל ביטוי בתוצרים השיווקים של בית העסק, בין אם באתר, במיתוג או בפעילות במדיה החברתית שנמצאת ברשות החברה.

כדי לעשות שינויים אלו בצורה מקצועית עם יועץ חיצוני לארגונכם. אני מציע שירות בדיקה הנקראת "חוויה שיווקית – בדיקת התוכן השיווקי", שבאמצעותו ניתן לקבל תמונת מצב של החומרים השיווקיים בעסק.

מה הוא השירות "חוויה שיווקית – בדיקת התוכן השיווקי"?

התוצאה של שרות זה היא דו"ח שמיוצר ומותאם באופן אישי לכל חברה שמזמינה את השירות. לאחר הנפקת הדו"ח "חוויה שיווקית – בדיקת התוכן השיווקי", הלקוח רשאי לעבוד איתו בכל ההיבטים הדרושים לו: להעביר אותו למעצב הגראפי, לכותב התוכן השיווקי, למתכנת ולמנהל המדיה החברתית על מנת לבצע שיפורים בנכסים הדיגיטליים ובחומרים נוספים הנמצאים באופ-ליין שברשותו.

הבדיקה כוללת:

  1. ניתוח תכנים טקסטואליים.
  2. ניתוח תכנים ויזואליים.
  3. בדיקת תכנים לגבי זכויות יוצרים.
  4. בדיקת חוויה שיווקית בנכסים הדיגיטליים כגון: אתרי החברה ורשתות המדיה החברתית בהם לחברה קיימים נכסים.
  5. המלצות לשיפורים.

מפרט השירות "חוויה שיווקית – בדיקת התוכן השיווקי"

שלב ראשון: איסוף חומרים

תחילת בדיקה

1. פגישה ראשונית

פגישה ראשונית עם הלקוח בבית העסק או באמצעות Zoom.

איסוף חומרים

2. איסוף חומרים

קבלת כל החומרים הרלוונטיים (מודפסים ודיגיטליים), קישורים לנכסים דיגיטליים. קמפיינים אינם חלק של השירות.

שלב שני: בדיקת תוכן ויזאלי וטקסטואלי

התאמת מיתוג העסק

3. התאמת מיתוג העסק

דו"ח יפרט נכונות מיתוג גרפי וקונספציה שלו בהיבט השיווקי ופסיכולוגית צרכן + המלצות לשיפורים

בדיקת התאמת התוכן

4. בדיקת דיוק התכנים שיווקים

בדיקת דיוק התכנים הויזואליים והטקסטואליים שמקדמים את העסק מההיבט השיווקי ופסיכולוגיית הצרכן. הבדיקה מתבצעת בכל הנכסים הדיגיטליים וחומרי האופ-ליין המועברים ע"י המזמין

בדיקת התאמת תוכן טקסטואלי שיווקי

5. בדיקת תוכן טקסטואלי

הדו"ח יפרט התאמה של התוכן הטקסטואלי בהתאם לצרכי העסק, השוק וטרנדים עכשוויים + המלצות לשיפורים

בדיקת התאמת תוכן ויזואלי שיווקי

6. בדיקת תוכן וויזואלי

הדו"ח יפרט התאמה של התוכן הוויזואלי בהתאם לצרכי העסק, השוק וטרנדים עכשוויים, בהיבט השיווקי ופסיכולוגיית צרכן + המלצות לשיפורים

בדיקה של התאמת תוכן שיווקי ויזואלי וטקסטואלי

7. בדיקת התאמה של תוכן וויזואלי וטקסטואלי

הדו"ח יפרט התאמה בין התכנים הוויזואליים והטקסטואליים המשולבים וקיימים כרגע, בהיבט השיווקי ופסיכולוגיית צרכן + המלצות לשיפורים

בדיקת ייחודיות תוכן טקסטואלי

8. בדיקת ייחודיות התוכן הטקסטואלי

הדו"ח יפרט שימוש תקין בתוכן טקסטואלי מבחינת ייחודיות התוכן וזכויות יוצרים + המלצות לתיקון

בדיקת ייחודיות תוכן ויזואלי

9. בדיקת ייחודיות התוכן הוויזואלי

הדו"ח יפרט שימוש תקין בתכנים וויזואליים מבחינת ייחודיות התוכן וזכויות יוצרים + המלצות לתיקון

שלב שלישי: בדיקת אתרי החברה

פסיכולורית צרכן

10. חווית המשתמש באתר

הדו"ח יפרט ויציג נכונותם של כל התכנים באתרי החברה בהיבט חווית המשתמש, נגישות לתכנים והצגתם במכשירים השונים (דסקטופ וסמארטפונים). כאשר מדובר באתרי סחר מקוון, ייבחרו עד 7 מוצרים לניתוח. לגבי אתרי תוכן גדולים (מעל 50 עמודים), ייבחרו עד 7 עמודים על פי שיקול דעתו של מבצע הדו"ח ושל בעל הנכס + המלצות לשיפור

נכסים דיגיטליים

11. בדיקת התקינות של פלטפורמת האתר

הדו"ח יפרט תקינות האתר מבחינת הטכנולוגיה והתאמתו לתנאים ולחוקים השונים המקובלים היום בעולם הדיגיטלי בתחום בניית אתרים + המלצות לשיפורים

שלב רביעי: בדיקת תכנים ברשתות מדיה חבריות

בדיקת רשתות מדיה חברתית

16. בדיקת נכונות התוכן במדיה החברתית

הדו"ח יפרט את נכונותם של התכנים במדיות החברתיות השונות (בהתאם לשימוש בפלטפורמות של העסק) + המלצות לשיפור. ייבחרו עד 7 פוסטים בכל מדיה. ניתן לעשות בדיקה בכל אחד מהמדיות החברתיות לבחירה: Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube

שלב חמישי: סיכום הבדיקה

סיום בדיקה

17. סיכום בדיקה

סיכום מתומצת המסביר את מצב הנראות של העסק באינטרנט + המלצות לשיפור

פגישת סיכום

18. פגישת סיכום

הפגישה תתקיים לאחר הנפקה ושליחת הדוח. פגישה תהיה פרונטלית או באמצעות ה-ZOOM, על מנת להסביר את הדו"ח. משך הפגישה - עד שעתיים

שימוש בדו"ח בדיקה ע"י המזנין

  • דו"ח הבדיקה של "חוויה שיווקית – בדיקת התוכן השיווקי" נותן סקירה מדוייקת ותמונת מצב של נראות העסק בהיבטי השיווק, פסיכולוגיית הצרכן וטרנדים עכשוויים בשוק.
  • הבדיקה מתבצעת על סמך הניסיון הרב של עשרות שנים בתחום השיווק, ומערכות שפותחו לצרכים אלו , דרישות השוק בהתאם לתקופה והטכנולוגיה.
  • אין להתייחס לדו"ח כהתחייבות של 100% לביצוע שינויים. הבדיקה משקפת את המצב הנוכחי של העסק ומהווה המלצה לשיפורים.
  • יוצעו שיפורים קריטיים ורצויים. ההחלטה על ביצוע שינויים אלו בהתאם לדו"ח "חוויה שיווקית – בדיקת התוכן השיווקי" – על המזמין (בעל העסק) בלבד.

  • דו"ח "חוויה שיווקית – בדיקת התוכן השיווקי" יסופק כקובץ PDF למייל הלקוח.
  • זמן משוער לביצוע הבדיקה: כ-25 שעות עבודה.
  • לו"ז להנפקת דוח הבדיקה – עד 14 ימי עבודה.
  • עלות השירות החל מ-8,950 ש"ח + מע"מ.
  • עלות השירות יכולה להשתנות בהתאם לכמות הנכסים הדיגיטליים ברשות החברה.