איך הפכתי ממעצב ליועץ ומרצה לשיווק ויזואלי ודיגיטלי ופסיכולוגיית הצרכן

נעים להכיר – יגאל קיטיס!

אני יועץ ומרצה בתחום השיווק הויזואלי והדיגיטלי ופסיכולוגיית הצרכן. במילים פשוטות, אני יכול לעזור וללמד אתכם לשווק ולקדם את העסק שלכם באמצעות כלים שקיימים כיום בעולם הדיגיטלי.

איך הכל התחיל?

הכל התחיל בשנת 1998, כשהבוס בחברה בה עבדתי, חברה בת של Hewlett Packard, העוסקת בפיתוחים טכנולוגיים ופעילה בתחום ההייטק, ביקש ממני לבנות לחברה אתר אינטרנט תדמיתי. למה אתר? בשביל מה? באותן השנים בישראל, אתר אינטרנט לחברה היה דבר ממש חדשני. בקיצור, עשיתי כמה בדיקות, קראתי כמה מדריכים באינטרנט ובניתי לחברה אתר.

לאחר מספר חודשים התחלנו לקבל טלפונים, אבל כל המתקשרים הציעו לנו הנחות בדלק ובסולר. משום מה, אף אחד מהם לא התעניין במוצרים שהצענו בתחום ההייטק.

רציתי לבדוק מה הסיבה למתקפת המבצעים מצד מפיצי הדלק, ולכן ביקשתי ממזכירת החברה להעביר אלי את השיחה הבאה שהתקבלה. בשיחה זו הסתבר לי שמחלקות השיווק של אותם גורמים, התחילו גם הם לעבוד באינטרנט מתוך מחשבה שחברה שיש לה אתר אינטרנט היא בוודאי חברה אמידה. בנוסף, הופתעתי לשמוע שמציעים לנו הנחות גדולות אם נצרוך יותר מ-100,000 ליטר דלק בחודש. זה ממש סיקרן אותי, כי לא הבנתי מה בדיוק הקשר בין ההצעה לדלק מוזל לבין הפיתוחים הטכנולוגיים שחברתנו הציעה. שאלתי את בן-שיחי, ותשובתו הפילה אותי מהכיסא: "ראיתי שבאתר האינטרנט שלכם יש תמונה של הרבה משאיות, וברור שאתם משתמשים בכמות גדולה של דלק, לכן מגיע לכם הנחה." בעמוד הבית באתר שלנו, אמנם הופיעה תמונה עם משאיות, כמטאפורה ליכולות ההדפסה הגדולות של מדפסות HP. אבל אנחנו ממש לא עסקנו בתחום ההובלות.

ישבתי עם הבוס שלי והחלטנו לשנות את מראה האתר כדי שיהיה יותר ברור עבור הגולשים.

מכאן, התחלתי את הקריירה שלי בתחום השיווק הויזואלי.

קצת עליי כיועץ ומרצה בתחום השיווק הויזואלי והדיגיטלי ופסיכולוגיית הצרכן:

בשנת 2001, פתחתי את הסטודיו שלי RealDesign, שעוסק בבניית מיתוג ותשתיות דיגיטליות לקידום עסקים וחברות.

לקוחות הסטודיו מגוונים ומגיעים מתחומים שונים כמו: רפואה, פארמה, לייף סטייל, ספורט, מזון לתינוקות וילדים, טיפולי יופי, ועסקים קטנים שונים. כלומר, יש לי מעל 10 שנות נסיון כיועץ לעסקים קטנים ובינוניים בתחום השיווק הויזואלי והדיגיטלי, ואני מרצה בתחום זה מעל 5 שנים.
בתקופה זאת ניהלתי מדיה דיגיטלית עבור מותגים שונים. עם הזמן למדתי להבין היטב את הצרכים והרצונות של בעלי העסקים, את הצרכים של הלקוחות והכי חשוב – אני יודע לעזור גם לכם, כבעלי עסקים, להבין את הלקוחות שלכם, וכך תוכלו לשווק את העסק שלכם בצורה הטובה והיעילה ביותר.

התחום האהוב עלי בשיווק הוא השיווק הויזואלי ופסיכולוגיית הצרכן – פרסום באמצעות תוכן חזותי (ויזואלי).
במילים פשוטות – כיצד לגרום לצרכן להתאהב במוצר או השירות של העסק שלכם באמצעות תכנים ויזואליים.
זהו עולם רחב, המורכב משילוב של פסיכולוגיית הצרכן (השפעה פסיכולוגית והתנהגות הצרכן) והתוכן.

מהו שיווק ויזואלי?

מזה שנים רבות תחום השיווק עובר שינויים והתאמה לדרישות השוק והטכנולוגיה. שיווק באמצעות תוכן (Content Marketing) היא אחת השיטות המובילות היום לקידום העסק. כך גם התחום של השיווק הויזואלי (שיווק באמצעות תוכן חזותי) מקבל משמעות גדולה יותר והופך למהותי ביותר בקידום העסק, ואין זה משנה אם אתם מפרסמים בקידום ממומן (פרסום בכסף) או כותבים מאמר או פוסט באתר שלכם ברשתות המדיה החברתיות. הכל מבוסס על הנראות שלכם בעולם המדיה הדיגיטלית, וכך הלקוח יקבל את הרושם הנכון שיאפשר לו להחליט אם לעבוד איתכם או לא.

אני מזמין אתכם לעיין באתר ובעמוד העסקי שלי בפייסבוק. ללמוד, לראות ולהבין כיצד תוכלו לקדם את העסק שלכם בכלים ובטכניקות פשוטות.
כל מה שלא ברור – אני לעזרתכם.

#יגאלקיטיס_שיווקויזואלי
#יגאלקיטיס_שיווקדיגיטלי
#יגאלקיטיס_פסיכולוגייתהצרכן
#שיווק_עשה_זאת_בעצמך

שלכם,
יגאל קיטיס
יועץ ומרצה לשיווק ויזואלי ודיגיטלי, ופסיכולוגיית הצרכן.

יגאל קיטיס - ממעצב ליועץ