אסטרטגיה שיווקית TikTok

שיטה "נתפ"ס בזמן" – אסטרטגיה שיווקית לקידום העסק ב-TIKTOK

הקשר בין רכבת לבין אסטרטגיה שיווקית ב-TikTok

דמיינו לשנייה רכבת.
כל האנשים שנמצאים בה, מעוניינים בה במטרה אחת – להגיע למקום שהם צריכים כי רכבת עוברת תחנות שהם צריכים. למה זה קורה? כי רכבת ישראל בצעה מחקר וגלתה כי אנשים מעוניינים בתחנות אלו, הם מעוניינים לעלות לרכבת בזמן מסוים כדי הגיע למקום בזמן, היא יצרה מאגר מידע מדוייק שאותם הנושאים משתמשים בו כי הם מעוניינים לדעת את המידע. ולכן כל מי שנוסע ברכבת הוא מעונן בזאת.
באותה צורה אנחנו בונים את האסטרטגיה שיווקית שלנו ב-TikTok. בדומה לרכבת. אנחנו צריכים לחקור, להגיש להם את התוכן שמעניין אותם. באמצעות כלים ש-TikTok מספקת לנו כגון פס קול והאשטאגים (סולמית) לסמן את התוכן וכמובן לעלות אותו בזמן הנכון עבור קהל היעד שלנו. אסטרטגיה שיווקית זאת נקראת: "נתפ"ס בזמן"
נ – נישה
ת -תוכן
פ – פס קול / מוסיקה
ס – סולמית "האשטאג"
בזמן – זמן אופטימלי להעלאת תוכן
ועכשיו הגיע זמן להסביר את השיטה

נישה - הכירו את הנישה שלכם

  1. לפני שמחלטים על סוג התוכן, סגנון ופס קול – תכירו מי עומד מולכם. מה מעניין את הקהל היעד שלכם בעסק שלכם
  2. אתם צריכים לדעת בדיוק מה אתם הולכים לקדם: את המומחיות שלכם, או נכסים דיגיטליים בשירות העסק שלכם, או להגדיל את מאגר מיילים שלכם (או טלפונים) לטובת דיוור ישיר או קמפיינים אחרים מבוססי Data
  3. כשאר אתם לא יודעים מהו הכיוון, בדקו זאת אצל המתחרים שלכם, קבלו השראה בין העוקבים שלכם או המתחרים. כדי לעשות זאת מדוייק יותר, בדקו מה מעניין את העוקבים שלכם (או קהל היעד) באמצעות טרנדים המופיעים בעמוד הבית (Home) באפליקציה. אופציה נוספת לעשות זאת באמצעות חיפוש סרטונים בתחום אצל המתחרים. חקרו מה הם עושים, וכך קבלו את ההשראה ועשו זאת טוב יותר
  4. אם אתם לא מוצאים פרופילים של מתחרים או אנשים שהם חלק מין הקהל היעד שלכם – חפשו אותם במדיה דיגיטלית מחוץ ל-TikTok

תוכן - ביצעו מחקר ותייצרו תוכן ייחודי ומעניין

בצעו מחקר איזה על סוגי תכנים מעניינים את האנשים הנמצאים בנישה שלכם. כלומר איזה סוגי תכנים הם אוהבים: טרנדים, הומור, טיפים, סדרות, ריקודים, "איך עושים זאת", לימודים ואחרים. בודקים זאת באמצעות עמוד "גלה" (Discover Page) או עמוד "עבורך" (For You Page). בעמודים אלו תוכלו לגלות את כל התוכנים הפופולריים והטרנדיים.

  1. מומלץ לעלות תוכן ייחודי שלכם המבוסס על 70% טרנדים ו-30% תוכן ירוק-עד (Evergreen Content)
  2. תוכן ירוק-עד (Evergreen Content).
    זהו תוכן שתמיד אקטואלי, מעניין והצופים תמיד יחזרו אליו בשביל לעניין שוב ושוב. לדוגמה "מתכון לעוגת יום הולדת" או "טיפים ניהול אינסטגרם" וכדומה. תוכן שתמיד יהיה רלוונטי עבור הגולשים שלכם בכל הזמנים.
  3. חייבים להבין ששימוש בטרנדים מביאים צפיות רבות וכתוצא עוקבים קבועים

פס קול חובה עבור קידום הסרטונים

כדי להגביר רלוונטיות של הסרטון שלכם עבור אלגוריתמים של TikTok השתמשו בפס קול שפלטפורמה מאפשרת לכם ובעיקר במוסיקה הטרנדית
איך עושים זאת:

  1. אחר שצילמתם את הסרטון לחצו על כפתור אדום עם V
  2. במסך הבא בוחרים באופציה Sounds
  3. מתוך פנל פסי קול מומלצים (Recommended) בחרים מוזיקה שמתאמה עבור קהל היעד שלכם – נישה
  4. לוחצים על הכפתור עוצמת הצליל (Volume)
  5. פס קול המקורי (Original Sound) מגבירים למקסימום
  6. פס קול המצורף (Added Sound) לעוצמה רצויה או למורידים למינימום
  7. הסרטון שלכם יקבל מקסימום חשיפות ויהיה אטרקטיבי עבור העוקבים שלכם ואלגוריתמים של ה-TikTok

סולמית - עשו מחקר האשטאגים

  1. משמעות של האשטאגים היא להפנות את צומת הלב של תוכן שלכם אל הקהל היעד. כך תוכלו להגדיל את כמות הצפיות בתוכן השיווקי שלכם – זאת אומרת לחשוף את הפרופיל שלכם לקהילה רחבה יותר שמעוניינת בתוכן שאתם יוצרים. וכך לקבל יותר עוקבים מרוצים.
  2. הרחיבו את המעגל ההאשטאגים לנושאים אשר משיקים לתחומי עניין של הקהילה שלכם (הנישה). תחומים אלו חייבים להיות רלוונטים עבור קהל היעד שלכם. לדוגמה עבור ספורטאים: #ספורט, #פיטנס, #תזונהנכונה ועוד
  3. השתמשו בהאשטאגים אשר כמות הצפיות בהם נעה בין 300 אלף ל-2 מיליון

זמן לפרסום – מהו הזמן האופטימאלי להעלאת תכנים

  1. תמיד צריכים להעלות את הסרטונים רגע לפני שעוקבים צופים בסרטונים שלכם. עושים זאת באמצעות נתונים סטטיסטיים ש-TikTok מציגה לנו באזור Analytics. לפרופילים מתחילים שמתחת ל-100 עוקבים TikTok אינה מציגה נתונים אלו בשל מעט נתונים
  2. באופן כללי שעות מומלצות להעלאת סרטונים היא: בשעות הבוקר המוקדמות, כאשר אנשים מסיימים את העבודה ובדרך הביתה וממש לפני שהם נרדמים (כן, שכאשר הם כבר במיטה)
  3. יחד עם זאת חשוב להבין מהו הקהל היעד שלכם ולהתאים עבורם את שעת העלאת הסרטונים. וזאת על מנת שהסרטון שלכם יקבל צפיה מיידית עם מעורבות רבה. במילים אחרות ככל שהסרטון שלכם עולה ל-TikTok בשעות השיא, כך הרלוונטיות של הסרטון עולה ואלגוריתמים מקפיצים אותו לעמוד "עבורך" (For You Page).

סיכום והמלצה קטנה וחשובה

אני רוצה להמליץ לכם לבצע קודם כל מחרים מקיפים על פי חמשת הסעיפים אלו לפני שאתם נכנסים לעשיה, אומנם מעניינת ומאתגרת. אבל בכל זאת אתם משקיעים את הזמן והמאמצים שלכם ועושים זאת כדי להצליח. אז, תתחילו מהמחקר זה וכך תוכלו להיות יותר מדויקים ורלוונטיים עבור הנישה שלכם

על מה תקראו במאמר

דילוג לתוכן